Dere har talt, og vi lytter!

I mars endrer vi våre ladeabonnement til å være basert på antall kilowattimer du bruker.

Den gode nyheten er at abonnementet vil ha den samme faste og forutsigbare prisen som før, samtidig som det blir mer fleksibilitet og åpenhet rundt strømforbruket. I tillegg introduserer vi roll-over, hvor kilowattimer (kWt) du ikke har benyttet overføres til neste periode*.

Frem til nå har månedsprisen på våre ladeabonnement vært beregnet på antall kilometer du kjører i året, på samme måte som i en bilforsikring. Vi har ganget opp antall kilometer med mengden strøm din bil bruker (informasjon hentet fra bilprodusentene). Abonnementsprisen har i tillegg vært basert på om du lader mest hjemme eller andre steder.

*Du kan spare opp maks tre måneder av antallet kWt i ditt ladeabonnement, men det er ingen utløpsdato på disse (se eksempel lenger ned).

Vi endrer våre ladeabonnement til å være basert på kWt

Se ditt strømforbruk

Etter ønske fra et flertall av våre kunder endrer vi nå ladeabonnementet til å vise hvor mange kWt det inneholder, og hvor mye strøm du har brukt. Ellers er abonnementet fortsatt beregnet på biltype, årlig kjørelengde og hvor du lader mest. Forskjellen er altså at du kan se ditt strømforbruk, og at kWt du ikke har brukt overføres til neste periode.

Det abonnementet du har valgt tidligere videreføres til samme pris, og så lenge kWt-antallet i abonnementet er riktig i forhold til ditt forbruk, forblir du på samme nivå som før.

Fortsatt forutsigbar månedspris

Du vil fortsatt ha en fast og forutsigbar månedspris som i tillegg til strøm inkluderer tilgang til ladeboks, drift av anlegget, forsikringer, garanti, teknologiske oppdateringer og kundeservice. Akkurat som før trenger du ikke å tenke på svingninger i strømprisen, abonnementsprisen er den samme uansett.

Har du flere ladbare biler, kan du nå lade alle på samme lader. Husk i så fall å ta høyde for økt strømforbruk i abonnementet.

Logg inn på Min side for å se ditt ladeabonnement

Du kan når som helst logge inn på Min side og se eller endre ditt ladeabonnement. Der vil du se hvor mange kWt du har brukt, og hvor mye du har gjenstående (fra din neste fakturaperiode).

KWt som ikke er brukt blir automatisk overført til neste periode. Hvis du for eksempel har 200 kWt inkludert i ditt ladeabonnement, men du kun har brukt 50 kWt en måned, vil 150 kWt overføres til neste periode. Du kan overføre opptil tre ganger antallet kWt i roll-over, totalt 600 kWt i dette eksempelet, men det er ingen utløpsdato på disse.

Du vil bli varslet dersom du bruker flere kWt enn du har inkludert i ditt ladeabonnement. I så fall må du oppgradere abonnementet hvis du ønsker å fortsette å lade frem til neste periode starter.

En ting er fortsatt sikkert: Alt du trenger å tenke på er å koble laderen til bilen!

Fordeler med kWt-basert ladeabonnement:

  • Bedre oversikt over abonnementet
  • Mulighet for å følge med på forbruket
  • Mer skreddersydd og fleksibelt
  • Fortsatt fast og forutsigbar månedspris som inkluderer alt
  • Roll-over uten utløpsdato*

Ofte stilte spørsmål om våre nye ladeabonnement

Hva er forskjellen på ladeabonnementene før og etter mars 2022?
Forskjellen er at du etter mars 2022 kan se ditt strømforbruk og hvor mange kWt som er inkludert i ditt abonnement. I tillegg kan du spare inntil tre måneder av antallet kWt i ditt ladeabonnement, uten utløpstid (les mer nedenfor).

Er det fortsatt fastpris på ladeabonnementet?
Ja, du vil fortsatt ha en fast og forutsigbar månedspris som i tillegg til strøm inkluderer tilgang til ladeboks, drift av anlegget, forsikringer, garanti, teknologiske oppdateringer og kundeservice. Akkurat som før trenger du ikke å tenke på svingninger i strømprisen, abonnementsprisen er den samme uansett.

Hvor mange kWt inneholder mitt ladeabonnement?
Du kan logge deg inn på Min side og se innholdet i ditt abonnement (fra første dag i ny fakturaperiode).

Kan jeg lade flere biler på en lader?
Ja, hvis du har flere ladbare biler, kan du nå lade begge på samme lader. Husk i så fall å ta høyde for økt strømforbruk i abonnementet.

Hvor mye kan jeg ha i roll-over?
Du kan spare opp maks tre måneder av antallet kWt i ditt ladeabonnement. Hvis du for eksempel har 200 kWt inkludert i ditt ladeabonnement, men du kun har brukt 50 kWt en måned, vil 150 kWt overføres til neste periode. Du kan altså overføre opptil tre ganger antallet kWt i roll-over, totalt 600 kWt i dette eksempelet, men det er ingen utløpsdato på disse.

Hva er inkludert i ladeabonnementet?
I tillegg til strøm inkluderer abonnementet tilgang til ladeboks, drift av anlegget, nettleie, forsikringer, garanti, teknologiske oppdateringer og kundeservice.

Hvorfor må jeg oppgi hvor mange km jeg kjører i løpet av et år?
Dette er for å kunne gi deg ett forslag på ladeabonnement som er tilpasset ditt forbruk. Dette gjøres ved at vi ganger antall kilometer du kjører i året med mengden strøm din bil bruker (informasjon hentet fra bilprodusentene) i tillegg til ditt valgte lademønster. Ved bestilling kan du velge fritt mellom våre ulike ladeabonnement basert på ditt kilowattimer (kWt) forbruk.

Hva er mitt forbruk så langt i denne perioden?
Du kan logge deg inn på Min side og se ditt forbruk (fra første dag i ny fakturaperiode).

Når starter min periode, er det 1. hver måned?
Din periode gjelder fra datoen ditt abonnement startet, og er det samme som din fakturaperiode. Denne datoen finner du på Min side.

Lurer du på noe mer? Se flere spørsmål og svar her. Du er alltid velkommen til å ta kontakt med oss ved å fylle ut skjemaet her eller på e-post ohmia@ohmiacharging.no eller tlf. 46 42 60 00.